راه اندازی کسب و کار آن لاین

چند وقتی است که به راهاندازی کسبوکار خود فکر میکنید. در مورد زنی که وبلاگ پروژه جولی/ جولیای ۱ او به یک
کتاب و یک فیلم محبوبتبدیل شد چیزهایی شنیده اید. درباره کارآفرینان جوانی شنیده اید که با ساختن وبسایت های
محبوبی مثل فیسبوک، میلیاردها پول درآورده اند. اما از پیوستن به این موج عقب مانده اید. در هر حال، شما فرد گرفتاری
هستید. یک شغل تمام وقت دارید، حال چه این کار اداره خانهتان باشد، یا کارکردن در خارج از خانه. یا شاید اخراج شده اید
یا درگیر اتفاق دیگری هستید که زندگیتان را تغییر داده است و آماده اید به سوی یک مسیر جدید خیز بردارید، اما تحولات
اقتصادی چند سال اخیر به شکل قابل درکی شما را نسبت به ایجاد یک تغییر شغلی جدید بی میل کرده است.
خب، من خبرهایی برایتان دارم: اکنونبهترین زمان برای این است که با شروع کسبوکار آنلاین خود رویایتان را به
واقعیت تبدیل کنید. افراد بیشتر از هر زمان دیگری با اداره آنلاین کسبوکارها پول در میآورند و زندگی خود را توسعه
میدهند– مردمی درست مثل شما. زمان و مکان شما دیگر عوامل محدودکننده نیستند. مالکان کسب وکارهای کوچک
اکنون میتوانند در هر زمانی از شب یا روز در اتاق خواب خود، کتابخانههای محلی، یا کافیشاپ های محله کار کنند.
اگر از فکر کار کردن برای خودتان خوشتان میآید اما محصول یا خدمت خاصی در ذهنتان نیست، آرام باشید و از
الهام استقبال کنید. مؤسسات تجاری بسیار مختلفی میتوانند در اینترنت به موفقیت برسند. بین کارآفرینانی که من برای
این کتاب با آنها مصاحبه کردم، زنی است که حشرهکش خود را میفروشد، زن و شوهری که اشیایی بومی اروپا را می –
شیرینی و قهوه (eBay.com) فروشند، زنی که به جامعه پزشکی خدمات اداری ارائه میکند، زن خانه داری که در ای بی
میفروشد، یک مجسمهساز و نقاش، مرد جوانی که فروش وسایل الکترونیکی را از سن ۱۶ سالگی شروع کرده است، و
مردم عادی زیادی که برای کسبوکارهای دیگری صفحات وب ایجاد کرده اند. با کمک این کتاب، شما هم می توانید
تلاش جدیدی را آغاز کنید و مسئول کسبوکار مجازی خود باشید.

 

شما میتوانید این کار را انجام دهید!
موضوع چیست؟ میگویید اگر در خیابان با یک حساب بازرگانی، یک گزارش سود و زیان، یا یک نرخ تبلیغات کلیکی
مواجه میشدید و او خود را معرفی میکرد، آن را نمیشناختید؟ نگران نباشید: اینترنت (و این کتاب) میدان بازی را به شکلی
خوانده و دوست دارد در مهمانی ها اصطلاحات MBA هموار میکنند که یک تازهوارد درست به همان اندازه کسی که
تجاری بپراند شانس موفقیت دارد.
اینترنت، بخش فراگیر و هر روزه فضای امروزه کسبوکار است. چه ۲۰ سال باشد که به تجارت مشغول باشید یا ۲۰
دقیقه، کلیدهای موفقیت یکسان اند:
داشتن یک ایده خوب: اگر چیزی برای فروش دارید که مردم نسبت به آن تمایل دارند، و اگر رقابت با شما در آن 
زمینه ناچیز است، فرصت خوبی برای موفق شدن در اختیار دارید.
سخت کوشی:وقتی رئیس خودتان باشید، میتوانید خود را مجبور کنید که سختتر از زمانی کار کنید که رؤسای 
قبلیتان میتوانستند شما را به آن وادار کنند. اگر تلاش و پشتکار را در فراز و فرودهای اجتنابناپذیر به کار بگیرید،
برنده خواهید بود.
خودباوری:یکی از غافلگیرکنندهترین و مفیدترین چیزهایی که درمورد فعالان کسبوکار آن لاین که با آن ها 
مصاحبه کردم فهمیدم این بود که اگر باور داشته باشید که موفق خواهید شد، احتمالاً همینطور می شود . خود را
باور داشته باشید و طوری عمل کنید مثل اینکه موفق خواهید شد . به همراه ایده های خوب و سختکوشی،
اطمینانتان نتیجه خواهد داد.
اگر از آن دسته افراد محتاطی هستید که میخواهید قبل از راه انداختن کسبوکار جدید خود در اینترنت آب را امتحان
کنید، بگذارید این کتاب شما را به آرامی به بالای منحنی یادگیری هدایت کند. پس از آنکه وارد دنیای آنلاین شدید، می-
توانید فنونی را یاد بگیرید تا حضور خود را بهبود دهید. این کتاب نکات مفیدی را برای انجام تحقیقات بازار و دوبارهکاری
روی وبسایت به منظور دستیابی به موفقیت در بر میگیرد.

 

بپرید داخل، آب عالی است
وقتی برای بار اول بازبینی این نسخه جدید را در اوایل سال ۲۰۱۳ شروع کردم، اصلاً تعجب نکردم که فهمیدم
بسیاری از کسبوکارها پنج سال بعد از سقوط اقتصادی (رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ آمریکا) دوباره به جای اول خود برگشته
اند. تعجب کردمکه فهمیدم شیوههای جدید زیادی برای انجام تجارت یا پدید آمده اند یا اینکه رواج پیدا کرده اند (مثل
خرید با تلفن همراه و فروشگاه ۲های فیسبوک). معلوم میشود تا زمانی که یک ایده خوب و یک طرح کسب وکار
هوشمندانه داشته باشید، هر زمانیبرای شروع یک کسبوکار آنلاین مناسب است.
منابع جدید، که بسیاری از آنها وقتی نسخه قبلی را مینوشتم وجود نداشتند، فرصتهایی را در اختیار کارآفرینان قرار
میدهند تا خود، محصولات و خدماتشان را عرضه کنند. تبلتها کار فروش را از هر زمانی سادهتر کرده اند، و تلفن های
هوشمند کار خرید با تلفن همراه را به یک اتفاق هر روزه تبدیل کرده اند. استانداردهایی مثل پینترست ۳، فول فیل منت
آمازون ۴، و اسکوئرپِیمنتز ۵ یا به تازگی پدید آمده اند، یا اینکه تا همین چند سال پ یش به ثمر ننشسته بودند . بازارهای
شناخته شدهای مثل ای بی یک بنیاد مستحکم را در اختیار فعالان کسبوکار قرار میدهند که یک کار جدید را بر پایه آن
آغاز نمایند. سایر تأمینکنندگان شناخته شده خدمات مبتنی بر وب، مثل یاهو!، پِیپال، و آمازونداتکام راهی را در اختی ار شما
قرار میدهند که به میلیونها مشتری بالقوه دسترسی داشته باشید. وبلاگنویسها هم بخش هر روزه فضای مجازی
هستند، و برخی از آنها از یادداشتهای آنلاین خود به یک منبع درآمد منظم دست پیدا کرده اند. گوگل و یاهو ! امکان
کسب درآمد از تبلیغات را از این هم سادهتر کرده اند.
با تبدیل هر چه بیشتر وب به یک شیوه زندگی و گسترش اتصالهای باند پهن اینترنت در سراسر جهان، انجام کسب-
وکار آنلاین دیگر غیرعادی به نظر نمیرسد. با این حال، ممکن است شما در مورد آینده تجارت الکترونیک و کارآفرینانی
که این کتاب در صدد کمک به آنها است- یعنی افرادی که در حال شروع اولین کسبوکار خود بر روی وبسایت هستند-
نگرانیهای معقولی داشته باشید. وقتی موردکاوی(مطالعه موردی)های این کتاب را درباره دوستان و همکاران من که به
صورت آنلاین کار میکنند بخوانید، ترسهای شما به سرعت از بین خواهند رفت. آنها یا در حال پیشرفت هستند یا
دستکم سر خود را بالای آب نگه داشته اند، و مشتاقانه دیگران را تشویق میکنند تا آنها نیز به داخل آب بپرند.

کسبوکار آنلاین تنها برای شرکتهای بزرگ، یا حتی فقط برای کسبوکارهای کوچکی نیست که هم اکنون نیز
یک فروشگاه در دنیای واقعی دارند و تنها میخواهند قابلیت عرضه به بازار خود را با یک وبسایت تکمیل کنند.
اینترنت برای افرادی که به راحتی از رایانه استفاده میکنند، و میخواهند کسبوکار خود را راه بیاندازند و باور دارند
که فضای مجازی محل مناسب این کار است، یک میدان عالی است. شما برای شروع کار به پول زیادی نیاز ندارید . اگر
اکنون یک رایانه و یک اتصال اینترنت دارید و میتواند صفحات وب خود را ایجاد کنید (همان چیزی که این کتاب در انجام
آن به شما کمک میکند)، قدم برداشتن به سوی وبسایت کسبوکار خودتان تنها ۱۰۰ دلار یا کمتر هزینه خواهد داشت .
پس از ورود به دنیای آنلاین، هزینه سربار آن نیز تقریباً منطقی است: شاید تنها ۱۰ تا ۷۵ دلار در ماه به یک شرکت ارائه
دهنده خدمات میزبانی وب بپردازید تا سایت شما را آنلاین نگه دارد- یا اگر در یکی از بازارهای تخصصی ثبت نام کرده
باشید که فضایی برای ایجاد صفحات وب و فروش محصول در اختیار شما میگذارد، و تنها در صورتی که چیزی بفروشید از
شما کارمزد میگیرد، شاید هم اصلا چیزی نپردازید.
با گذشت هر ماه، تعداد کاربران اینترنت به شکل تصاعدی افزایش مییابد. این رشد در خارج از ایالات متحده امریکا
از همه بیشتر است. اگر دقیقتر بگوییم، در تابستان ۲۰۱۲ ، مؤسسه آمارهای جهانی اینترنت ۶ دادههایی را منتشر کرد که
نشان میداد تعداد کاربران اینترنت در سراسر جهان نزدیک به ۲.۵ میلیارد نفر بوده است- این یعنی دو برابر تعداد کاربران
پنج سال قبل. قاره آسیا با بیش از ۱ میلیارد نفر آنلاین، یعنی ۴۴ درصد از کل جهان، تا کنون بیشترین تعداد کاربر را
داشته است. عجیب اینکه، این بدین معنا است که هنوز تنها ۲۷.۵ درصد از جمعیت قاره آسیا در خانه به اینترنت دسترسی
دارند، که این امر صحنه را برای رشد پیوسته در این قاره آماده میکند. ما مدتها است به این توده بحرانی رسیده ایم، که
در آن بیشتر افراد به طور منظم برای انجام خرید روزانه و سایر فعالیتهای مالی از اینترنت استفاده می کنند . اینترنت هم
اکنون نیز به یک منبع قدرت برای کسبوکارهای کوچک تبدیل شده است.

بخش اول: راهاندازی کسبوکار
در بخش اول، توضیح میدهم که چه باید بکنید و چطور باید طوری فکر کنیدکه میتوانید کسبوکار آنلاین خود را
شروع کنید. فصل اول تازه های تجارت الکترونیک را به طور خلاصه بیان میکند، بنابراین میتوانید برخیزید و فورا شروع
کنید. فصل ۲ چندین داستان از موفقیت اینترنتی را تعریف میکند، از جمله داستان برنامهنویسی که شغل خود را زیر و رو
کرد و نقشه برداری که به یک کارآفرین تبدیل شد. در فصلهای بعدی توضیح میدهم که سایر کارآفرینان چطور کسب –
وکار آنلاین خود را شروع کردند. همچنین در مورد نرمافزاری توضیح میدهم که در کنار هر گونه ارتقای رایانه که در
اجرای روانتر کسبوکارتان به شما کمک میکند، برای ایجاد صفحات وب و انجام امور ضروری کسب وکار به آن نیاز
دارید. همینطور درمییابید که چطور یک میزبان وب را انتخاب کنید و شیوههای هیجان انگیز جدیدی را مییابید که با آن به
صورت آنلاین پول در بیاورید.
بخش دوم: ایجاد یک وبسایت کسبوکار
حتی اگر تنها در ای بی به کار فروش میپردازید یا با قراردادن تبلیغات مرتبط پول در میآورید، زمانی میرسد که باید
یک وبسایتبسازید- مجموعهای از صفحات وب به هم مرتبط که هر فردی در فضای مجازی بتواند با یک مرورگر وب آن
را مشاهده کند. وبسایت یک پایگاه اصلی است که افراد میتوانند شما را پیدا کنند و ببینند که چه چیزی برای عرضه در
اختیار دارید. این بخش توضیح میدهد که چطور یک وبسایت متقاعد کننده ایجاد کنید که مشتریان پرداخت کننده از
سراسر جهان را جلب کند و کاری کند که برای خریدهای بیشتر به وبسایت شما برگردند . همچنین این بخش شامل
گزینههایی برای جلب و حفظ مشتریان، سازمان دادن به سایت و جابجایی آسان در آن، تأمین موجودی کالا، و به روز
رسانی و بهبود کسبوکار آنلاین شما است.

بخش سوم: شبکه سازی و بازاریابی اجتماعی
برخی از جالب ترینگزینه ها برای شروع یک کسبوکار آنلاین این است یک نام برای خود بسازید و مشتریان را از
طریق تبلیغات شفاهی ۷ به سمت محصولات و خدمات خود جلب کنید، شبکه اجتماعی ایجاد کنید، و اینکه سایر راهبردهای
تبلیغات را به کار بگیرید. در این بخش، درباره این گزینه ها همه چیز را یاد می گیرید و زیر و روی تبلیغات آن لاین را
درمییابید. با در تماس قرار گرفتن با مشتریان تان از طریق ایمیل و خبرنامه، و بهینه کردن فهرستها و وبسایت خود برای
موتورهای جستجو مثل گوگل و بینگ، قابلیت دیده شدن خود را بهبود میبخشید. همچنین میبینید که چطور یک واژه را
در فیسبوک، توئیتر، و وبلاگ خود منتشر کنید، و درمییابید که چگونه در محدوده محلی خود به مشتریان دسترسی پیدا
کنید. بسیاری از این سایتها فعالان کسبوکار را قادر میسازد تا یک شکل تبلیغات آنلاین به نام بهینهسازی برای موتور
جستجو(سئو)۸ را انجام دهند که از نظر هزینه کارآمد و بسیار هدفمند است، و من به تفصیل در فصل ۱۱ آن را توضیح داده
ام.
بخش چهارم: گسترش به فراتر از وبسایت
میتوانید بدون اینکه طرح وبسایت خود را از ابتدا خودتان تنظیم کنید از فروش پول درآورید. به جای اینکه تنها کار
کنید، میتوانید در یکی از بازارهای کسبوکاری که به خوبی در وب استقرار یافته اند و افرادی مثل شما را قادر می سازند
فروشگاههای خود را ایجاد کنند یا اشیای تکتک را بفروشند، ثبت نام کنید. در این بخش، از بین تمام این میدانها، درباره
ایجاد وبسایت یا فروشگاه در آمازون و ای بی یاد میگیرید. همچنین درباره بخش سوم مثلث بندی، یعنی دسترسی به
مشتری از طریق یک یا چند بازار تخصصی، نیز چیزهایی میآموزید. در نهایت، یاد میگیرید که چگونه یک کسبوکار با
چند شبکه را از طریق نرمافزار و ابزارهای خاصی که گوگل فراهم کرده است اداره نمایید.

بخش پنجم: حفظ اعتبار قانونی و مالی کسبوکار

این بخش به برخی از فعالیتهایی میپردازد که برای هر کسبوکار آنلاینی ضروری است. در مورد روشهای امنیت
عمومی یاد میگیرید که برای ایمن کردن هرچه بیشتر تجارت در اینترنت طراحی شده اند . همچنین در مورد حق
تألیف(کپی رایت)، نشانهای تجاری(ترید مارک)، و سایر دغدغههای قانونی هر فردی که بخواهد یک شرکت را در فضای
بسیار رقابتی اینترنت راهاندازی کند بحث میکنم. در آخر، خلاصهای از کارهای پایهای حسابداری برای کسبوکارهای آن-
لاین و توصیههایی برای ابزارهای حسابداری بیان میشود که می توانید آن ها را برای ره گیری فعالیت های تجارت
الکترونیک خود به کار بگیرید.

بخش ششم: بخش دهگانهها

بخش دهگانهها که پر از نکته، هشدار، پیشنهاد، و نمونه است، خرده اطلاعات زیادی را از جمله ده بازار تجارت
الکترونیک که ارزش کاوش دارند، ارائه میکند که میتوانید از آنها برای طرحریزی و ایجاد کسبوکار خودتان در اینترنت
استفاده کنید.

 

ابزارها و راهبردهای جدید برای کسبوکار آنلاین شما
در این فصل
دسترسی به مشتریان بالقوه بر روی تلفنهای همراه ◄
آزاد گذاشتن کسبوکارتان برای ورود داده و مشارکت مشتری ◄
بهرهبرداری از فرصتهای سرمایهگذاری جدید ◄
وبسایت که بتوانید آن را گسترش دهید « پایگاه اصلی » ایجاد یک ◄
عرضه محصولات و خدمات به بازار به وسیله رسانه اجتماعی ◄
گسترش عملیات تجارت الکترونیک با گشودن چندین فروشگاه ◄
همیشه فناوری های و شیوههای جدیدی برای خرید و فروش هستند که در دنیای تجارت آنلاین پدیدار می شوند .
یکی از بزرگترین توسعههای جدید، گسترش دستگاههایی مثل همان چیزی است که در جیب خود شما یا روی میز کارتان
است. خریداران – یعنی افرادی که میخواهید به صورت آنلاین با آنها در تماس باشید- شیوههای جدیدی برای خرید
مییابند. مصرفکنندگان میتوانند از هر جایی در جهان خرید کنند. آنها با صفحات نمایش کوچک جستجو می کنند، از
برنامههای کاربردی موبایل استفاده کرده، و بیش از هر زمان دیگری به تجربه تجارت الکترونیک میپردازند.
در عین حال، آنهایی که به دنبال شروع یا رشد یک کسبوکار آنلاین هستند از فرصتهای جدیدی برخوردار می-
شوند که در این مسیر به آنها کمک میکنند. آنها میتوانند از همان مشتریانی که در سایتهای بازاریابی اجتماعی مثل
فیسبوک یا توئیتر با آنها در ارتباط هستند کمک بگیرند. میتوانند سرمایه مورد نیاز خود را با روی آوردن به منابع جدیدی
مثل کیکاستارتر ۱ پیدا کنند. و میتوانند از الگوی تعداد زیادی مالک جاهطلب کسبوکارهای کوچک پیروی کنند که فرآیند
کسبوکار خود را با استفاده از وبسایتها، رسانههای اجتماعی، و فروشگاهها مثلثبندی میکنند تا از زوایای مختلف با
مشتریان ارتباط برقرار نمایند.
هم قدم ماندن با تمام روندهای جدید موجود در تجارت آنلاین همینطور سختتر میشود، چرا که این امر به مثابه
یک هدف دائما متحرک است. این فصل خلاصهای از برخی از شیوههای جدید و جالب برای انجام تجارت الکترونیک را دراختیار شما میگذارد. اگر قبلاً چیزهایی در مورد تجارت الکترونیک شنیده اید و فکر ایجاد یک وبسایت و کاتالوگ فروش
چندان شما را جذب نکرده است، به این گزینه های نوآورانه برای کسب درآمد نگاهی بیندازید.
تجارت الکترونیک به سوی تلفن همراه پیش میرود
همانطور که روی این فصل کار میکردم، رویداد روز تحلیل ای بیرا پوشش دادم، که در آن ای بی روندهایی را که
در تجارت الکترونیک مشاهده میکند توصیف کرده و رشد آینده را پیشبینی میکند. مدیر ارشد اجرایی، جان دوناهو،
اظهارات اولیه خود را روی ظهور تجارت از طریق تلفن همراه متمرکز ساخته است.
اکنون مصرفکنندگان با تلفنهای هوشمندی که در دست دارند در فروشگاهها خرید میکنند. آنها قیمتها را با هم
مقایسه میکنند و در مورد محصولاتی که پیش روی خود مییابند تحقیق میکنند. همیشه فرآیند خرید را از طریق تلفن
همراه خود تکمیل نمیکنند. ولی خریداران، هر چه بیشتر، از سراسر دنیا از طریق صفحات نمایش کوچک خود در فرآیند
خرید درگیر میشوند. ولی همانطور که در بخشهای زیر شرح داده شده است، شما میتوانید احتمال خرید آنها را افزایش
دهید.

طراحی برای صفحه نمایش کوچک
اولین شیوه جذب خریداران از طریق تلفن همراه این است که حواستان باشد وبسایت یا فروشگاه آنلاین شما به
سرعت بارگذاریشود و جابجایی در آن ساده باشد. برای شرکتهای بزرگی که کارکنان فناوری اطلاعات و طراحی وبسایت
دارند، این امر به معنای این است که سایتی را که طراحی کرده اند به شکلی سازگار کنند که روی یک نمایشگر رومیزی
بزرگ به همان صورتی نمایش داده شود که روی صفحه نمایش ۵ اینچی یا کوچکتر یک تلفن هوشمند نمایش داده می –
شود.

سرمایه مخاطرهآمیز نیز اجتماعی است
احتمالاً قبلاً یکی از داستان های موفقیت را شنیده اید که از یک وبسایت به نام کیک استارتر
حاصل شده است که بودجه خود را از انبوه بازدیدکنندگان خود تأمین میکند. طبق اطلاعات (www.kickstarter.com)
بودجه حدود ۱۸,۰۰۰ پروژه در ،(www.businessinsider.com/kickstarter-success-stories2013- بیزنساینسایدر ( ۱
سال ۲۰۱۲ در این سایت توسط افرادی تأمین شد که ۳۲۰ میلیون دلار مشارکت کردند. نمونههایی از آن در زیر آمده است:
۱۰ میلیون دلار دریاف ت کرد / پِبِل ۱، ساعتی که از بلوتوث برای اتصال به یک تلفن هوشمند استفاده میکند، ۳ 
(توسعه دهندگان آن در اصل به دنبال ۱۰۰,۰۰۰ دلار بودند).

 

این سه مؤلفه یک کسبوکار آنلاین با هم ترکیب میشوند تا ترافیک را از یکی به دیگری و مشتریان را به وبسایت
شما هدایت کنند. حقیقت این است که، تنها یک فروشگاه یا تنها یک وبسایت کافی نیست. من از دهه ۱۹۹۰ روی تجارت
الکترونیک کار کرده ام، و وقتی اقدام کردم، فردی که یک ایده عالی یا یک محصول فوق العاده داشت می توانست به
موفقیت برسد. این روزها این کار به این سادگی هم نیست. رقابت آنقدر زیاد است، و افراد زیادی آنقدر در بازاریابی مهارت
دارند، که بیشتر کارآفرینان موفق این سه مؤلفه را مثلث بندی میکنند(به صورت همزمان هر سه کانال ارتباطی را پوشش
می دهند!).
حاضر بودن در تمام سایتها حتما کار زیادی دارد، اما پاداش آن این است که جایگاه شما در موتور جستجو بهتر شده
و فروش شما افزایش مییابد. بخشهایی که در ادامه میآیند به بررسی این روند و نحوه بهرهبرداری شما از آن میپردازند.
شما باشد « پایگاه اصلی » ساختن سایت اصلی که
بیش از هر زمان دیگری شیوههای مختلفی برای حضور آنلاین وجود دارد، به ویژه هنگامی که منابعی مثل توئیتر،
یوتیوب، و سایت اشتراک گذاری عکس پینترست را مد نظر قرار دهید. اما چیزی که تمام اینها را به هم متصل میکند،
همچنان یک وبسایت است.
اگر روندی باشد که در سال ۲۰۱۳ به وبسایتها ارتباط پیدا کند، ادغام وبسایتها با وبلاگها است . برای بسیاری از
.(www.gregholden.com) افراد، وبسایت آنها وبلاگشان نیز هست.این موضوع در مورد خود من هم صدق می کند
این وبسایت روی سایت وبلاگنویسی وردپرس ۴ راهاندازی شده است، که هر فردی را قادر میسازد نه تنها یک وبلاگ ایجاد
کند، بلکه صفحات وب را نیز طراحی کرده و عکس و محتواهای دیگری را نیز ارسال نماید. سایتهای کسب وکاری که
محصول میفروشند، با وبلاگها نیز تناسب دارند.
ایجاد وبلاگ برای پشتیبانی از کسبوکار یک شیوه قدرتمند برای دسترسی به مشتریان بالقوه و تقویت ارتباطات با
مشتریان کنونی است. بازاریابی شفاهی که در نتیجه انتشار موفق وبلاگ ایجاد میشود، مؤثر و در عین حال از نظر هزینه
کارآمد است: هزینههای تبلیغات در مقایسه با کارهای بازاریابی سنتی تقلیل مییابد.

 

اولین گام در ایجاد یک وبلاگ چیست؟ من معمولاً طرفدار این هستم که اول فکر کنیم، بعد کلیک. ابتدا درباره نوع
در « یک وبلاگ بسازید تا کسبوکار خود را تقویت کنید » وبلاگی که میخواهید ایجاد کنید فکر کنید. مقالهای با عنوان
مجله کارآفرینچند نوع مختلف وبلاگ را تشریح میکند که توسط دنالیفلیوِرز ایجاد شده تا خط تولید طعم های بستی
موسترَکز را ترویج نماید. هر وبلاگی یک رویکرد متفاوت را برای ترویج همان محصول اتخاذ کرده است:
سرگرمی:وبلاگ موستوپیاتوسط موسترکزموس، نماد این محصول، نوشته میشود (یا میشد؛ چرا که این وبلاگ 
دیگر ادامه پیدا نکرد، اما همچنان آنلاین است).
توصیه مفید:وبلاگ فری مانی فایننس۱چیزی را فراهم میکند که هر کسی بدان نیاز دارد- یعنی، توصیههایی در 
بستنی موسترکز است که، « تحت حمایت » مورد نحوه مدیریت پول. ارتباط با این محصول به صورت یک لوگوی
۵ نشان داده شده است، در سمت راست وبلاگ قرار دارد. – همانطور که در شکل ۱
روابط عمومی:یک وبلاگ دیگر به نام تیم موسترکزبه تلاشهای تیم گردشی شرکت برای جمعآوری پول برای 
یک کودک یتیم در لاتویا ۲ مربوط میشود. این امر بازتاب مثبتی روی شرکت و برند آن دارد.
پشت صحنه:چهارمین وبلاگ به نام دنالیفلیورزنگاهی به آنچه که در شرکت میگذرد می اندازد.

پس از آن که به یک ایده کلی از رویکردی که میخواهید اختیار کنید رسیدید، وقت شروع کار است . گام اول این
است که میزبان وبلاگ خود را انتخاب نمایید. الزاما نیازی نیست پولی از این بابت پرداخت کنید؛ بیشتر میزبانهای شناخته
شده وبلاگ این کار را به صورت رایگان انجام میدهند. این میزبان ها عبارتند از
به اندازه سایر ارائه دهندگان خدمات وبلاگ از امکانات متعدد برخوردار نیست، اما (www.blogger.com) بلاگر 
رایگان است.
نرمافزاری است که برای ساختن و مدیریت وبلاگ خود آن را دریافت و (www.wordpress.com) وردپرس 
نصب میکنید. وردپرس خدمات میزبانی وبلاگ را به رایگان ارائه میدهد و بسیار محبوب است؛ در آخرین نسخه
نوشته لیساسابین-ویلسون میتوانید اطلاعات بیشتری از این میزبان ،( For Dummies) وردپرس برای احمق ها
به دست آورید.
۲۹ دلار در ماه / ۸ تا ۹۵ / امکانات زیادی دارد، اما در محلهای مختلف از ۹۵ (www.typepad.com) تایپپد 
۱۴ دلار در ماه، باید برای بیشتر مالکان کسبوکار آنلاین کافی باشد. / هزینه دارد. طرح نهایی آن، با قیمت ۹۵
کمی وقت بگذارید و به دیگر وبلاگهای کسبوکار هم سری بزنید و بررسی کنید که چطور از رنگ و حرف استفاده
میکنند. غالباً برای یک وبلاگ کاملاً شخصی، فرقی نمیکند که به دقت طراحی شده باشد یا خیر. اما برای وبلاگی که
یک هدف کسبوکاری دارد، باید کاری کنید که حرفهای به نظر برسد.

 

216 بازدید